Rozmawialiśmy z Mateuszem Kanikiem, który pracuje w CD Projekt RED na stanowisku Game Directora przy projekcie gry Cyberpunk. Przy Wiedźminie 2 pracował jako Lead Gameplay Designer, czyli był odpowiedzialny za wszystkie mechanizmy rozgrywki, walkę i systemy RPG.

Tomasz Wyka: Kiedy i co zdecydowało o wydaniu Wiedźmina 2 na Maka i czy produkcja natywnego portu gry dla na tę platformę w znaczący sposób odbiega od prac przy grze dla systemu Windows?

Mateusz Kanik : Tak naprawdę to już od samego początku, czyli od czasów pracy nad pierwszym Wiedźminem, w naszych głowach pojawiała się myśl o stworzeniu gry również na komputery Apple. Wtedy było to jednak niemożliwe z różnych przyczyn. W międzyczasie komputery Apple cały czas zyskiwały na popularności i stawały się coraz mocniejsze, więc gdy tylko pojawiła się szansa postanowiliśmy ją wykorzystać.
Wiedźmin wydany na Maka wiosną tego roku, okazał się sukcesem, więc bogatsi o doświadczenia zdobyte przy jego produkcji, zdecydowaliśmy się stworzyć adaptację również Wiedźmina 2.

TW: Czy sequel Wiedźmina wydany na Maka będzie najbardziej aktualną wersją gry, zawierającą szereg zmian i ulepszeń (patch 2.0 na komputerach klasy PC), w tym fenomenalne intro autorstwa Platige Image?

MK : Tak, oczywiście. Będzie to najbardziej aktualna wersja gry Wiedźmin 2. Zawierać będzie nie tylko uaktualnienie 2.0, ale wszystkie późniejsze dodatki – w tym Edycję Rozszerzoną gry, której elementem jest intro o którym wspominasz. Gra w stosunku do pierwszego wydania wzbogacona jest również o tryb walki na arenie, dodatkowe przygody, lokacje i bohaterów niezależnych. Poza tym dodaliśmy wiele animacji oraz usprawnień. Tym samym na Maki trafi najbardziej dopracowana wersja gry jaka powstała.

TW: Czy Wiedźmin 2 przeznaczony na Maki będzie posiadać pełną polską wersję językową?

MK : Tak. Jesteśmy bardzo dumni z aktorów, którzy wzięli udział w tworzeniu tej wersji. Gracze będą mogli usłyszeć wiele znanych z telewizji i kina głosów oraz podziwiać kwiecisty język doskonale pasujący do uniwersum Sapkowskiego. Ja wolę grać w produkcje w ich języku ojczystym – a polski jest językiem Wiedźmina.

TW: The Witcher: Enhanced Edition w wersji na Maka jest dostępny jedynie poprzez Steam. Czy druga część gry będzie wydana wyłącznie w formie cyfrowej i jedynie w sklepie Valve, czy też tym razem będzie można także kupić ją za pośrednictwem Mac App Store lub na fizycznym nośniku?

MK : Więcej na ten temat będę mógł powiedzieć bliżej premiery.

TW: Czy z racji wydania tej wersji gry ponad rok po premierze oryginału, możemy liczyć na nieco bardziej atrakcyjną cenę, podobnie jak miało to miejsce w przypadku premiery Wiedźmina 2 na XBoxie 360?

MK : Jeszcze za wcześnie żeby o tym mówić. Polecam śledzić nasze oficjalne komunikaty, media społecznościowe ( facebook.com/thewitcher).
Jestem odpowiedzialny za to by gra w momencie wydania była dopracowana i możliwie bliska ideału. Kwestię ceny pozostawiam w rękach moich kolegów.

TW: GOG.com to internetowy sklep będący własnością CD Projektu, w którym można kupić klasyczne gry komputerowe w atrakcyjnych cenach. W tym momencie są one dostępne jedynie dla posiadaczy komputerów z systemem Windows. Czy w Waszych planach jest udostępnienie w przyszłości zasobów GOG.com posiadaczom Maków?

MK : Gog.com nie zapowiada na razie wejścia na inną platformę niż PC.

TW: Dwie części Wiedźmina na Maka. Gra The Witcher: Versus i interaktywny komiks na system iOS. W ostatnim czasie CD Projekt RED wykazuje wzmożone zainteresowanie sprzętami Apple. Czy oznacza to, że w przyszłości możemy liczyć na szybsze bądź równoległe premiery Waszych gier na Maki?
**
**MK
: W naszych szeregach znajdziesz fanów każdej platformy, czy to iOS czy Android, Mac czy PC... w świecie idealnym, gdzie wszystko jest możliwe, chcielibyśmy zagościć w tym samym momencie na każdej z nich. Co przyniesie rzeczywistość - czas pokaże ;)

TW: Dziękujemy za rozmowę.

MK : Bardzo się cieszę, że mieliśmy okazję porozmawiać o makowych wersjach gier Wiedźmin 1 i 2.
Graczy makowych przybywa, a najlepszym źródłem informacji o dostępnych pozycjach wciąż są strony sklepów online, a nie portale piszące o Makach. Osobiście jako gracz i użytkownik tej platformy muszę przekopać się przez masę stron by znaleźć recenzję gry lub informacje o zbliżających się premierach. Chciałbym by redaktorzy stron o komputerach z jabłuszkiem brali przykład z MyApple i więcej pisali o grach. Ba, by stworzyli zakładki, kategorie, sekcje poświęcone tylko nim - takie rozwiązanie byłoby korzystne dla czytelników tych site'ów.